Moderne tagpap
Når man laver et tag med tagpap få man et meget fleksibelt og holdbart tag. Tagpap kan bruges til de fleste tagkonstruktioner, og bliver fantastisk flot på både nye og ældre huse.
Tagpap har udviklet sig kolossalt igennem de senere år, hvilket har ført til en dramatisk forbedret holdbarhed. Tidligere tiders tagpap er erstattet med polyesterfibre, der gør brud stort set umulig. På begge sider af fiberkernen er der et tykt lag bitumen med SBS-kunstgummi, der giver maksimal klæbestyrke og elasticitet. Vælges tolagsløsninger får man endnu en fiberkerne og yderligere to lag bitumen med SBS-gummi.
Noxite er en helt ny type tagpap, som bidrager til et renere miljø. Den patenterede tagpap kan reducere antallet af de sundhedsskadelige nitrogenoxider, som bl.a. benzinbiler og produktionsanlæg hver eneste dag udleder i stadig stigende mængder. Faktisk kan et tag på 100 m2 hvert år neutralisere den mængde NOX-partikler, som en almindelig benzinbil udleder ved at køre 3.000 km om året! Læs mere på www.noxite.dk
Oven på det øverste lag bitumen er der nedvalset skifersten. Skiferstenene er tagpappens overflade, og bestemmer dermed tagets farve, f.eks. kulsort, sort, rød, grøn eller hvid.
Tagpap er et smidigt og tæt materiale og giver derfor uendeligt mange arkitektoniske muligheder. Det passer perfekt til en moderne byggestil, hvor traditionelle former og hældninger konstant udfordres. Mulighederne er mange, hvad enten der er tale om private parcelhuse eller større og mere krævende industrielle byggerier. Tagpap ser godt ud sammen med mange andre tagbeklædninger. Derfor vælger mange i dag tagpap til tilbygningen eller garagen, selvom de f.eks. har tagsten på huset. Vi har i flere tilfælde også lavet skotrender med tagpap, hvor man førhen brugte zink.
Der er udviklet flere typer tagpap til forskellige formål, det er derfor vigtigt at vælge den rigtige type til den enkelte opgave. In Cima Tag giver dig professionelle råd og vejledning om valg af materialer, og om brug af tagpap på både flade tage og tage med hældning.